Anda Klik Saya Suka.. :)

Sunday, November 18, 2012

Penggemar Durian Wajib Baca !!

Assalamualaikum

Bila sebut pasal durian, mesti korang taw macam mana bentuk dan rupanya kan? Kalau tak kenal, tengok kat bawah ni...




Dah kenal dah? hehe..Ramai sebenarnya orang yang suka makan durian ni...Tapi sedar tak sedar, bukan semua orang suka durian taw... Ada orang bila dengar atau tengok rupa durian pon dah bagi respon yang kurang best....Kepada
penggemar2 durian, sejauh manakah korang mengenal dan mengetahui fakta2 mengenai durian? Hari ni meh saya pecahkan rahsia yang didapati dari sebuah majalah mengenai fakta di sebalik buah durian... ChekItOut.. ;)

  • Tiada hari pertabalan, tiada cuti umum dan tiada adat istiadat tetapi durian tetap digelar sebagai raja buah-buahan. Persoalannya, buah apa plak yang memegang jawatan bendahara, hulubalang dan dayang2?
  • Walaupun tiada rekod jenayah dan tiada rekod pinjaman bank yang tak berbayar, tetapi durian tidak dibenarkan dibawa masuk ke dalam pengangkutan awam terutamanya kapal terbang
  • Harga sebiji durian dikelaskan mengikut gred yang tertentu sedangkan durian tidak pernah masuk mana-mana kelas dan tak pernah menduduki mana-mana ujian.
  • Walaupun bau durian ni kuat dan sangat wangi bagi penggemar2 durian, tetapi syarikat pengeluaran perfume tidak pernah mengeluarkan apa-apa jenis minyak wangi berbau durian setakat ini.
  • Sehingga kini masih tidak  diketahui lagi bagaimana terlepasnya durian ke negara Belanda dan apa pula hubungan durian kampung atau durian biasa dengan durian Belanda. Adakah sepupu, sedara, adik beradik atau hanya kawan biasa?


# Korang pernah terfikir tak sal ni? hehe


4 comments: