Anda Klik Saya Suka.. :)

Friday, January 4, 2013

Mengurut di kampung : sakit wooo

Assalamualaikum...

Dalam entry lepas, saya ada share pasal satu pusat refleksologi yang selalu saya pegi kan? Kalau sape yang tak sempat baca n rasa berminat nak baca, boleh KLIK SINI...Tapi kali ni saya nak citer pengalaman dengan tukang urut kat kampung plak.. Ceritanya begini... chewaaahh...

Pada suatu hari tu, mak saya sakit kaki.. Agaknya effect sebab dia tergelincir sebelum tu.. Dalam masa yang sama, makcik pun dapat penyakit jugak, sakit2 kat bahagian leher.. yang ni sebab selalu sangat menghadap manik2 lepas pandai jahit manik 3D... So, diorang decide nak panggil tukang urut datang umah.. Masa 1st day tukang urut datang umah, dia urut mak 1 badan, 2nd day urut makcik. Masa dia tgh urut makcik, saya
sembang2 lah, nak mengurut jugak, tapi tak nak 1 badan.. nak 1/2 badan je, dari pinggang ke bawah.. o, dia cakap, boleh. Tapi kne next day sebab biasanya dia tak urut ramai2. Yelah, dia pon taw penat jugak kan. Masa mak kena urut, saya punya lah gelak2 sebab bila tukang urut tu urut sikit, mak duk cakap sakit sambil gelak2 jugak.. padahal kalau tengok tukang urut tu, rileks je.. Nampak macam gosok2 jew.. Yelah, mak saya kerja berat kot, keje kena berdiri, maunya tak tegang urat2... Tambah plak sakit kaki... Urat2 dah memang semua ada kat kaki... Lagi lah kan... Bila makcik plak kena urut, dia macam ok sikit.. Taklah seteruk mak..

Tapi bila sampai turn saya the next day tu, baru lah tau langit tu tinggi ke rendah... Masa kena urut bahagian  kaki, ok lagi.. Tapi sampai bahagian betis, paha n perut, Tuhan je taw betapa sakitnya kena urut dengan tukang urut kampung ni... Sebelum ni mengurut dekat pusat refleksologi, tak lah sakit sampai macam ni. Tukang urut ni cakap, urat betis saya tegang.. Mungkin sebab selalu drive, banyak berjalan, banyak berdiri.. Begitu jugak dengan bahagian paha... Bila dia urut bahagian perut, sama jugak, sakit sangat2... Dia bagitau, sakit tu sebab saya banyak angkat benda berat2.. Memang betul lah.. Pindah rumah... Angkat barang berat2... Lagipun sepanjang hidup, tak pernah nak urut bahagian perut... Memang full package lah kan... Sebab tu sakit giler... so, saya follow up lagi sekali dengan tukang urut tue..

 3 hari lepas tu, urut lagi. Kali ni ok sikit... Banyak dah urat2 saya yang boleh ditekan2...Sebelum tu, memang banyak tempat dia boleh gosok n urut slow2 jew... InsyaAllah, lepas ni before dapat posting, saya nak urut lagi... Yelah, bila dah keje, lagi takde masa nak manjakan diri kan... :) Apa2 pun, saya turut suggest dekat anda semua, boleh gunakan khidmat tukang urut di kampung selain dari berkunjung ke pusat refleksologi... Harga tukang urut lagi berbaloi.. Kalau tempat saya, satu badan ni, dalam RM20 ke atas jew.. Murah kan? Kalau nak bagi lebih atau bersedekah kat diorang, pon boleh jugak... Bukan apa, sian diorang, urut guna tenaga.. letih kot...

ok lah... setakat ni jew... thnx for reading yer.. ;) bye2



No comments:

Post a Comment