Anda Klik Saya Suka.. :)

Saturday, December 8, 2012

Jahit Manik 3D... :)

Assalamualaikum...

Rasanya dah lama saya tak update blog.. Bukan apa.. Saya ni jenis tak berapa nak rajin sangat on laptop sekarang ni... Bukan suka2 tapi sebab  dah ada kegilaan baru iaitu menjahit manik 3D... Actually saya ni bukan tukang jahit... n memang tak pandai menjahit... Tapi disebabkan dah jadik penganggur untuk sementara ni, saya belajar jahit manik 3D ni with makcik untuk isi masa lapang..Ni lah hasil pertama jahitan saya... :)





1 gambar cukup la kan.. Hehe.. Kalau nak taw, jahitan 3D macam ni, tukang jahit kat area umah saya ni amek upah lebih kurang RM130 untuk bahagian lengan je.. kalau sekali kat badan RM200-RM300 bergantung pada jenis bunga.. Yelah.. penat kot menghadap benda ni.. Nak kene menghadap jew sebijik-sebijik manik yang kecik untuk jadi satu bunga atau daun yang besar... Saya buat ni pun amek masa 2 minggu sbb malas menghadap sangat.. tu pon dah sakit urat2 badan ni.. Tapi tukang jahit dkt rumah saya boleh siapkan dalam masa 2 hari jew... :)

Apa2 pon, pasni nak belajar jahit bunga jenis lain plak.. wish me luck ye.. :)

No comments:

Post a Comment