Anda Klik Saya Suka.. :)

Tuesday, March 19, 2013

BAKAL SEKOLAHKU



Assalamualaikum…

Dalam entry lepas, lupa nak selitkan tempat sy diinterimkan… 5hb Mac tu, saya juz tahu negeri yang saya bakal berkhidmat… Dua hari berikutnya baru dapat taw nama sekolah… Agak berdebar2 lah kot2 ditempatkan di pedalaman… Bukanlah nak demand, tapi kalau dapat di tempat2 yg kena naik bot, memang kena bersedia mental dan fizikal lebih la… 

Petang tu call JPN Sarawak untuk tahu nama sekolah… Bila bagi nama dan no ic, akak yg jawab call tu gtaw nama sekolah ; SK PERBANDARAN SIBU NO. 4… Dengar je nama PERBANDARAN, terus lega
coz dlm fikiran ni terus imagine akan duduk dalam bandar… At least duk dlm pekan kecik pon dah ok asalkan senang nak beli barang2 keperluan… Padahal tak taw lagi kan sekolah tu betul2 bandar ke tak… Entah2 nama je perbandaran… Untuk sahkan lokasi sekolah tu, sy terus call sekolah dan bercakap dengan kerani sekolah… Alhamdulillah.. Sekolah tu memang dalam bandar Sibu… Bukan apa, dapat taw ditempatkan di Sarawak pon dah menitik air mata… Kalau dapat pedalaman, ntah2 makan masa berhari2, berminggu2 atau berbulan2 untuk saya berhenti nanges… :p

Yang bestnya bila bercakap dengan kerani tu, dia boleh gelak2 lagi bila dapat taw yg saya ni orang semenanjung… N dia cakap, sian betul coz dapat jauh2… Pastu dia gelak2.. Nakal betul akak tu.. Tapi akak tu sungguh baik n spoting… Siap tolong carikan saya rumah sewa lg… Tq akak… Saya akan kenang jasa akak sampai bila2… 

Begitulah al-kisahnya… Sekarang masa untuk saya bersiap sedia mental dan fizikal untuk ke Sibu… Jumpa lagi di next entry… bye

No comments:

Post a Comment